söndag 17 april 2011

Luktärt, kalla och liljekonvalj

Igår var jag på kurs på Tårtdecor igen, denna gång var det bröllopsblommor som lärdes ut och jag fick lära mig lite nya blommor, så nu blir det inte bara rosor på tårtorna :). Man fick ta med sig en färdig odekorerad tårta att dekorera dem på, så idag blev det lite tårtkalas här hemma. Jag passade på att prova lite nya smaker och det blev riktigt gott. Är väldigt nöjd med blommorna också, och då är detta de första jag gör av dessa sorter och det kan ju bara bli bättre. Köpte även stansar till orkidé och påsklilja och funderar på om man inte borde kunna göra gullviva på samma sätt som liljekonvaljen, så nu har jag lite att pyssla med. Tänkte göra påskbakelser senare i veckan.



Tårtbotten, hallonsylt, citronfromage, kiwimousse och smörkräm med chokladkross.

1 kommentar: