fredag 24 februari 2012

Pimpa din Semla

 Minichokladsemlor med chokladganache och grödde med vaniljkesella och hackad daim.

I tisdags var det fettisdagen och då hade jag bjudit hem ett gäng vänner på en liten semleaktivtet. Jag gillar ju faktiskt inte semlor själv så det blev en pimpning av den klassiska semlan. Alla fick hitta på en egen godare semla och ta med ingredienser och jag fixade bullarna. Jag bjöd också semledesignerna på varsin minichokladsemla.

Min prinsessemla fylld med pistagemandelmassa, rosa grädde blandat med kesella vanilj och bitar av färska jordgubbar. Lock  i form av en krona.


Här är bilder på alla andras semlor. Jag antecknade vad de hade fyllt dem med, men tyvärr har den lappen kommit på villovägar. Resultatet blev i alla fall en kreativ blandning av smaker.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar