lördag 26 oktober 2013

Moppetårta


En kompis systerson som fyllde 15 önskade sig en tårta med en moppe på och så här blev resultatet. De skickade en bild på en annan tårta som de hittat på nätet så om någon skulle känna igen sig så får ni helt enkelt känna sig hedrade. Jag förstorade upp bilden och stencilerade av mopeden direkt från skärmen. Sedan la jag bakplåtspapper över och fyllde i konturerna med ätbar penna och sedan tryckte jag papperet mot cirkeln i sockerpasta som jag kavlat ut. Då förs det över till sockerpastan så man ser konturerna och sedan kan fylla i detaljerna med pensel och färg. De gröna och silver detaljerna har jag gjort med pulverfärg innan jag målade det svarta. Orginaltårtan var blå men den här killen ville ha grönt så då blev den ju lite annorlunda och spegelvänt.
Tårtan har chokladbottnar och är fylld med stracciatellamousse och  päronmousse. Tårtan är täckt med smörkräm och svart marsipan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar