lördag 6 juni 2015

Kitschig 18-årstårta


 
Denna trevåningstårta var en beställning där den blivande 18-åringen hade ritat en skiss på hur hon ville ha sin 18-årstårta. Det var lite av en utmaning och ovant att jobba utifrån någon annans idé. Egentligen var det fuskrosor hon ville ha, men de blev så gräsligt fula att jag inte kände att jag kunde göra dem och mina vanliga rosor var för verklighetstrogna för att passa med stilen och färgerna så jag gjorde dessa blommor istället som jag tycker passade bättre.
Tårtan har vaniljbottnar och är fylld med mangomousse och persika/passionsmousse. Tårtan är täckt med italiensk marängsmörkräm och sockerpasta. De röda prickarna är spritsad kristyr och den rosa färgen är lös kristyr som jag spacklat, hällt och spritsat för att få effekten av spilld färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar