söndag 12 juni 2016

Sista Minuten Steampunk


Gårdagens andra tårta var en sistaminutentårta. Vi skulle på spontangrillning hos min vän Ronny som fyllde år. Eftersom han är steampunk cosplayer svängde jag ihop en steampunktinspirerad överaskningstårta. Det blev köpbottnar från affären som jag fyllde med rabarber/jordgubbssylt, rabarbermousse med jordgubbar och stracciatellamousse. Tårtan är täckt med marängsmörkräm och sockerpasta. Min första tanke var att forma tårtan som en hatt, men jag insåg att jag skulle behövt fler lager och byggt högre för att det skulle bli bra så jag valde att dekorera den med lite passande utsmyckning istället. Bland annat använde jag rester från chaneltårtans kedja, men pudrade dem med lite bonsfärg för en mer antik look.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar