tisdag 8 november 2016

Fantasy Flowers


Här är mitt bidrag till kategori D- "Fantasy Flowers" i tårttävlingen under Cake International i Birmingham i helgen som var. Jag valde att tolka det bokstavligt och gav blommorna en karaktär av fantasy. Jag är väldigt glad att jag fick Certificate of  Merit som är ett erkännande att man har gjort något bra. De bästa tårtorna får guld, silver eller brons och av de som har guld placerar sig tre stycken som etta, två och trea. Helt ärligt så trodde jag att det skulle ligga skärvor på bordet eftersom jag dumt nog limmade min stomme av frigolit med kontaktlim.. ingen bra ide då det visade sig att det smälter frigoliten så jag anlände med lutande tornet i Pisa och fick arrangera blommorna framåt för att få jämn tyngdpunkt. Dessutom hade flera kronblad gått sönder under taxiresan från hotellet och dessa klippte jag bara bort med en tång.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar