fredag 16 augusti 2013

Det Lilla Bröllopet


Idag har jag gjort denna lilla våningstårta på 35 bitar till ett bröllop imorgon. Brudparet hade sett den första bröllopstårtan jag gjorde i maj och ville ha en likadan fast med rosa blommor. Bruden skulle ha hjärtan på tråd i buketten så jag gjorde lite hjärtformade blad denna gången istället för murgrönan som jag hade på den förra.

Tårtan har ljusa bottnar och är fylld med persika/passionsmousse och hallonmousse och täckt med italiensk marängsmörkräm och sockerpasta.


1 kommentar:

  1. Hej Helena!
    Så fina och inspirerande tårtor du har här på hemsidan!
    Jag undrar lite om två detaljer. På tårtan "Det lilla bröllopet"är jag nyfiken på mönstret på de två nedre våningarna. Hur har du gjort detta, är det med en mönstermatta kanske? Och i sånna fall vart har du köpt den? Också tårtan "Aprikost bröllop" har fina detaljer, jag tänker på spetsdetaljerna på den nedersta våningen som på bilden ser ut som paisley - hur har du gjort dessa? är det någon typ av utstansare tro?
    Har själv en tårta att göra och tänkte eventuellt använda mig av liknande tekniker. Svara gärna här eller på min mejl linndarrell96@gmail.com
    Tack så mycket för hjälpen Helena och återigen din tårtor är såå fina!
    Linn

    SvaraRadera