lördag 10 maj 2014

Marvells Superheroestårta


Jag fick i uppdrag att göra en tårta på temat Marvells superhjältar till en väns sons superhjältekalas. Det blev till att göra en googlesökning för att få reda på mer om vilka hjältarna var. De sju superhjältarna är Spiderman, Hulken, Flash, Batman, Thor, Superman och Captain America. Jag gjorde tårtan röd med spindelmönster för att representera spiderman och sedan gjorde jag de andras symboler som antingen modellering eller märken.

Tårtan har ljusa bottnar och är fylld med Ahlgrensbilarfluff och Stracciatellafluff (vanilj med chokladkross). tårtans täcke är av marsipan och figurer i sockerpasta. Jag är väldigt nöjd med resultatet och det var även födelsedagsbarnet. Bilden på honom och tårtan har jag fått av hans mamma.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar