fredag 21 augusti 2015

Discotårta


Den här tårtan var ett riktigt kul uppdrag. Tre tjejer som fyllde sju skulle ha discokalas tillsammans. Jag hade ganska fria händer så jag kunde vara lite kreativ. Det skulle vara discotema och lite glitter och rosa och de tre tjejerna i gråa glittriga klänningar. Jag fick bilder på dem så jag har försökt likna dem så man ser vem som är vem. Jag tyckte självklart att det skulle vara en discokula med så den gjorde jag av ricekrispiestreat och klädde med sockerpasta, sedan gjorde jag små fyrkanter och satte på dem som mosaik. En av tjejerna fick hålla i en en stor sjua för att få med att de alla fyllde sju år och så skrev jag deras namn på små LP-skivor. Tårtan har vaniljbotten och är fylld med stracciatellamousse och hallonmousse samt täckt men marängsmörkräm och sockerpasta.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar