söndag 16 augusti 2015

Fruhippetårta och brytbröd

Igår var jag på fruhippa för en kompis som gifte sig i smyg. Vi började dagen med en picknick i Botaniska trädgården där alla fixade olika saker. Jag gjorde självklart en liten minitårta som substitut för den uteblivna bröllopstårtan, samt fick i uppdrag att fixa bröd, så jag gjorde mitt eget superhemliga surdegsbröd som brytbröd och det tog nästan helt slut så det var uppskattat. Skall tilläggas att jag gick genom Änggårdsbergen med både tårta och korg med bröd, kände mig lite som Rödluvan som gick genom skogen.




Tårtan har chokladbotten och är fylld med stracciatellamousse och päronmousse samt täckt med chokladkräm och sockerpasta. Blommorna är gjorda på floristtråd och bundna till en liten bukett.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar