torsdag 1 september 2016

Dammsuga en utställningstårta- Helt normal torsdagssyssla


I helgen är det dags för Scandinavian Cakeshow. Eftersom jag vann folkets röst i förra utställningen som var för hela 2,5 år sedan får jag inte vara med i den traditionella tårttävlingen. Däremot fick jag göra i princip hur många tårtor jag ville till Table of Honour, det blev dock ingen ny tårta alls pga att jag haft mycket med jobbet och faktiskt även haft lite brist på inspiration. Jag fick helt fria händer och jag vill gärna ha ett tema eller något som jag kan utgå ifrån. Jag ångrar att jag inte gjorde någon nu, men jag har i alla fall lyckats behålla min vinnartårta i 2,5 år! Det borde man ju nästan få ett pris för. Under dessa år har den stått i våran hall som är ganska mörk, så den har inte blekts bara blivit väldigt dammig. Så idag drog jag fram dammsugaren och gjorde mitt renoveringsarbete. De guldiga våningsplanen har jag bättrat på med ny färg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar