måndag 15 maj 2017

Utställningsskåp


I förra veckan var jag på Ikea och införskaffade ett vitrinskåp som skall vara ett litet utställningsskåp för min sockerkonst. När jag gör tårtor till mig eller maken har jag ju oftast kvar figurerna och istället för att de står framme och blir dammiga tänkte jag att jag kunde ha en liten display där jag visar upp dem. Jag tänker även göra någon tårta på dimmies och ställa in där. För tillfället har jag ställt in virkkorgen också eftersom det blev plats över så det finns utrymme att fylla upp. Just nu finns där älvan fån min födelsedagstårta i december och Sailor Moon från San Diego Cakeshow som jag tänkt skall få en lite finare måne att sitta på så småningom. Jag mindes också att jag hade buketten från vårt bröllop för tre år sedan i en burk så den fick komma med också. Mitt diplom från Scakes14 finns med. Jag har flera diplom från Cake International också, men då jag inte har kvar tävlingsbidragen känns det dumt att ta upp plats med dem. Tänker att alla diplom skall ramas in och sättas på väggen i min tårthörna där jag jobbar istället.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar