söndag 6 mars 2011

Fullt upp igen

Det har varit en hektisk vecka igen med full gas i skolbageriet och min tårtprovning som jag hade i onsdags. Det blev bra uppslutning, ca 30 personer och lokalen jag hyrde passade perfekt för ändamålet. Fick tillbaka lokalhyran och en hel del till i dricks dessutom så det var ju bra. Det blev fyra tårtor och lite cupcakes till slut och gästerna verkade trivas. Det var lite olika åsikter om vad som var godast då smakerna var lite olika. Jag kommer lägga upp varje tårta var för sig. Här är några bilder på muffins vi gjorde på skolan i måndags tror jag det var. Detta är min grupps muffins, vi fick toppa dem hur vi själva ville. Våra choklad med kaffeböna på hittade vi i cafeterian dagen efter så det var lite kul.

 Chokladmuffins med siktat floursocker, chokladkaffeböna och smält choklad.

Ljusa muffins med philadelphiafrosting och sockerhjärtan.

Jag med tre av tårtorna på tårtprovningen.

2 kommentarer:

  1. Hejsan! Jag går en bagarutbildning i Västerås.
    Det skulle vara intressant att höra vad du får göra/lära dig på din utbildning, misstänker att det kan vara helt olikt min pågående utbildning.
    Hälsningar
    susanne.lovstad@spray.se

    SvaraRadera
  2. Hej Susanne!
    Jag läser vuxenutbildningen så det är tre år komprimerat till ett. Det är full fart och är man borta en dag missar man jättemycket. Vad är det för utbildning du läser?
    /Mvh Helena

    SvaraRadera