fredag 25 februari 2011

Hektisk första vecka

Det har varit en fullspäckad första vecka på skolan och det gäller att ha ören  och ögonen med sig och anteckna  så pennan glöder och suga in så mycket information som möjligt. Det har varit en del fantastiska och en del mindre fantastiska samarbeten.. och man lär sig av allt.
Jag har köpt tre olikfärgade mappar (en för varje ämne) och pennor i samma färg för att organisera upp mina anteckningar och papper, så i helgen skall jag skriva rent mina anteckningar i rätt pennfärg så jag också går igenom allt igen och får en repetition.
Här är lite bilder från det vi gjort i veckan. Tyvärr är det ju väldigt svårt att frakta hem en massa bröd, så giffeln och snoddasen var jättefina på skolan, men bilden är tagen hemma.. Nästa gång skall jag bara ta lite också.. för vi är ju bara två och hinner inte äta upp allt. Några vänner till killen kommer och hälsar på imorgon så jag tänkte skicka med dem lite bröd hem.

Blandade småkakor

Äpplepastej, hallonpastej med italiensk marräng, rabarberpastej, toscamazarin och mazarin.

Vit grunddeg. Baguette, minibaguette, snoddas, giffel, rundstycken och ostbräck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar