söndag 8 maj 2011

Fjärilstårtor



Helgens beställningsjobb var två tårtor med blommor och fjärilar till en liten tjej som fyller två år. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Använde lite nya formar som fjärilar, bokstäver och den jättedyra silikonformen som jag använt till de blommor som skall föreställa äppelblom och smörblomma. Passade på att göra luktärt igen och testade även en enklare variant av vallmo, prästkrage, blåklocka, också skall det föreställa vitsippa och blåsippa. Bokstäverna var lite luriga eftersom de var så smala. nästa gång skall jag göra texten med sockerpasta eller flowerpaste som är lite hårdare. Nu använde jag modelleringspasta och den var alldeles för mjuk. När jag hållit på ett tag gick det lättare för då hade den torkat lite, men det är inte att rekommendera. Spritsade även lite kristyrgräs med den fantastiska grästyllen. Det blev två riktigt somriga tårtor.
Ljus botten, hallonsylt, vaniljkräm, hallon, chokladmousse och sp vit choklad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar