söndag 22 maj 2011

Frukt- och bärtårta


Igår gjorde jag en frukttårta till min älskling som sprungit Göteborgsarvet. Det blev en frukttårta eller snarare en bärtårta. Jag fyllde den med lemoncurd och rabarbermousse och toppade med clementiner, gul kiwi, ananas, hallon, björnbär, färska jordgubbar och gigantiska läckra blåbär. Jag täckte med gelé som jag sprayade på med en vanlig blomspruta och det var så kul så det blev lite för mycket gelé, men det såg snyggare ut när vi skulle äta tårtan faktiskt.. riktigt god och uppskattad blev den när vi tog med den till en grillkväll hos vänner.

2 kommentarer:

  1. Vilken härlig tårta! Och kul att hitta en ny blogg, kom hit via Söta saker :) Vad många fina tårtor du gör! Och vad kul att plugga till nåt som också är ens hobby :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Ja, man skall jobba med något man älskar, så jag valde att byta bana.. :)

    SvaraRadera