söndag 2 februari 2014

Hektiska tider

Jag har varit lite dålig på att uppdatera min blogg den senaste tiden, men skall nu försöka ta tag i det och lägga in de tårtor jag gjort från oktober fram till nu, under datum de är gjorda, vart eftersom. Jag skall även göra en uppfräschning av bloggens design och börjar med att byta bakgrundsbild. Valde mellan två, men denna får provas på ett tag så ser jag om den känns rätt. Jag skall även göra en ny logga med lite nyare tårtor då jag har utvecklats och vill ha med tårtor som är lite mer representativt för det jag gör idag.

De senaste två veckorna har jag varit upptagen med mitt tävlingsbidrag till kategorin orientalisk bröllopstårta på Scandinavian Cake Show som går av stapeln i Kungälv nu i helgen. Som vanligt var jag tidsoptimist och började med tårtan för två veckor sedan och har jobbat med den hela natten till lördag ända fram till en och en halv timme innan jag behövde åka iväg och lämna tårtan, men jag är mycket nöjd med resultatet. Jag hade en vision som jag följde och jag kompromissade inte på något. Är väldigt glad att jag hoppade av både afterbeach och lördagsträningen för att fokusera på tårtan så jag hann göra klart den i tid och slapp förenkla några detaljer. I år valde jag också att koncentrera mig på ett bidrag och göra det bra och helhjärtat. Sist deltog jag i båda kategorierna och gjorde två halvdana tårtor.
Mer bilder på tårtan och en längre rapport från utställningen kommer inom kort.

Den 26e april gifter jag mig med min älskade Pehr och därför kommer jag vara upptagen med planerandet från 1 mars till början av maj. Jag kommer under denna tid inte ta på mig några tårtuppdrag, och kommer även ha svårt att planera tårtor med senare datum under denna tid. Så fort det är klart och jag har hunnit pusta ut är jag tillbaka igen.
Den vanligaste frågan jag får om bröllopet är om jag skall baka min egen tårta. Självklart skall jag det. Jag kommer dock göra de olika våningarna någon vecka innan och frysa dem. Har testat detta innan och det skall funka bra, är dock inte helt klar med vilken typ av konstruktion det blir. Dekorationer skall vara klara i god tid innan också så de bara är att sätta på när dagen kommer. Jag har även i dagarna när jag gjorde liljorna till min utställningstårta kommit på att jag nog skall göra min brudbukett i sockerblommor. Då slipper jag tänka på vilka blommor jag kan vara allergisk mot och dessutom blir det ju så jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar