torsdag 6 februari 2014

Scandinavian Cake Show 2014- Tävlingsbidrag bröllopstårtskategorin

Ingen som följer min blogg eller har mig som vän på Facebook har väl missat att det i helgen var stor tårtutställning i Kungälv. Det blev en hel del bilder så jag delar in inläggen på lite olika avsnitt så det är mer överskådligt.

Jag börjar med tårttävlingen och kategorin bröllopstårtor som denna gång hade tema orientalisk bröllopstårta. Tävlingen har en vinnare som utses av en jury och en där vinnaren och även andra och tredjepris utses av mässans besökare som får rösta på tårtorna. I den senare tog jag hem segern med min kinesiska draktårta och jag vill återigen tacka alla besökare som röstade på mitt bidrag. Mer om min tårta kan ni läsa i tidigare blogginlägg. Här är alla bidragen.

Min tårta som vann första pris i folkets röst

Tvåan och trean i folkets röst. Jag glömde visst fota trean separat, men den hade en jättefin blomma på sidan som tyvärr inte syns i bild här.

Den här tårtan vann juryns pris, det var också den tårta jag gillade bäst av de andra bidragen. Lite förvånande att den inte kom bland de tre bästa i folkets röst. Jag såg den som min störta konkurrens. Kakeleffekten var en intressant teknik.






Den här tårtan tyckte jag var lite söt. Tjejen som gjort den kom med den medan jag höll på att ställa i ordning min och precis när hon skulle sätta ner den sa det kras och ett av parasollen gick sönder så hon fick reparera det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar