måndag 14 februari 2011

Första dagen på skolan

Idag var jag på introduktion för bageriutbildningen. Det verkar tufft men roligt, hög nivå precis som jag vill ha det. Dock visade det sig att vi inte skall ha något lektionstillfälle förrän nästa måndag och det var en besvikelse då jag är väldigt taggad på att köra igång. Tur att jag har två tårtbeställningar och en massa rosor och annat att göra denna veckan.

Efter introduktionen åkte jag till studentbokhandeln där det visade sig att kurslitteraturen tagit slut. Tydligen har någon som inte går kursen köpt upp 16 böcker av vardera, så jag fick beställa, men de skulle komma inom tre dagar så det var ju okej.

Därefter var det dags att införskaffa kockkläder, och ja.. jag kan väl säga som så att de inte är sydda för kurviga kvinnor direkt. Tur att jag är textillärare i grunden och kan fixa det själv. Tog en större storlek på rocken och skall sy in den upptill runt ärmhålet så det blir bättre passform. mössan är onesize med kardborre bak.. något hög men jag vek ner kanten och då blev den grym. Har den på mig nu när jag skall gå iväg och modellera en figur till en barntårta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar