måndag 7 februari 2011

Tårtprovning juni 2009

I juni 2009 hade jag en tårtprovning för mina vänner för att jag skulle få öva att göra lite olika tårtor. Det var en populär tillställning och det var nyttigt att höra lite vad de tyckte om smaker och så. Populärast både när det gäller smak och utformning var blomsterbuketten. Björnbärsmoussen var mycket god tyckte alla, och det har jag hört flera gånger igen efter det. Designen hittade jag på nätet från ett konditori i Nya Zeeland som jag inte minns namnet på. Bilderna ligger på min havererade gamla dator. Testade även att göra egen sockerpasta, det var precis som med marsipan, bökigt och dyrt och inte alls lönsamt med andra ord.. men bra att känna till hur den görs.

 Vanlijbotten med jordgubbsmousse och vit chokladkross i smörkrämen. Naturellt marsipantäcke. Dekorerad med färska, levande rosor mellan våningarna


 Blomsterbukett. Vaniljbotten, björnbärsmousse, smökräm med chokladkross och marsipantäcke.


Lite misslyckad tvåvåningstårta.. tycker den ser ut som en stor semla :) Bakad med sockerkaksbotten, mangomousse, smörkräm och hemgjord sockerpasta, dekorerad med marsipancallor. Cupcakes med citronsmak och creamcheesefrosting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar