måndag 7 februari 2011

Pepparkakshustävling 2008

Dessa bilder är från julen 2008 när jag ställde upp i en pepparkakshustävling i Mölndal. Jag bakade en sekelskiftesvilla som jag gjort en gång tidigare 2006 också. Ritningen kommer från en bok som heter Pepparkakskul av Pernilla Faye som jag varmt rekommenderar. Jag gjorde allt själv, från deg till färdigt hus. Använde vit kristyr och cocos som snö, gelantinblad med ätbart glitter till fönster och glasstrut till tornet. Kom trea i tävlingen även om mitt hus faktiskt var bäst.. De övriga bidragen var gjorda av förskolebarn med en massa föräldrar som röstade.. Jag vann i alla fall ett presentkort på Bokia värt 500 kr. för det köpte jag Leila Bakar och en Dessertbok.



 Mitt hus i bankens skyltfönster

Mitt hus i Mölndalsposten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar